Nuansy fungovania osudu, alebo karmy
2016-09-26 16:32:37 | O ivote | pretan: 1294x |
To, o nazvame osudom nie je nijak nhoda. Ide o zkonit dej, fungujci pribline na takomto princpe: Ak s nae mylienky, slov a iny dobr, rozsievame dobro, ktor sa ku nm vrti. A plne identick je to aj so zlom, ktor ns nevyhnutne dostihne, ak nae mylienky, slov a skutky boli zl. o kto toti zasieva, to aj nevyhnutne zone!
A pre tento jednoduch zkon nie je vbec dleit, kde sa prve nachdzame. i na zemi, i na takzvanom druhom svete po odchode z fyzickho tela, alebo zase na zemi, po naom optovnom zroden, pretoe optovn nvraty na zem patria k zkonitostiam nho univerza.
Sksme vak celkom prakticky bliie objasni takto konkrtnu situciu:
Pn Nemeek bol vo svojom minulom ivote zl lovek. Vtelil sa na zem znovu a teraz je naopak slun. ne ale zlo zo svojej minulosti, pretoe aj ke sa chov dobre, hulvt pn Vyskoil mu vetko vracia ako na tanieri a pn Nmeek je dodatone konfrontovan s tm, o robil on sm vo svojom minulom ivote inm.
Ale o pn Vyskoil v budcom ivote?
Ak sa toti teraz chov ako hulvt a slunmu loveku pnovi Nemekovi ubluje, malo by sa to v budcom ivote pre zmenu vrti zase jemu?
Ak vak pn Nmeek musel v tomto ivote zoa ovocie svojich predchdzajcich neprvost, tak potom pn Vyskoil iba kon svoju povinnos a vracia mu vetko zlo z jeho predchdzajceho ivota.
Je teda pn Vyskoil vinn hulvtstvom voi pnovi Nemekovi a m by za to vo svojom budcom ivote potrestan, alebo iba kon svoju povinnos? A hoci sa aj sprva ako hulvt, neme mu to nikto vyta, pretoe pnovi Nemekovi to predsa mus niekto vrti, a teda pn Vyskoil je iba vykonvateom.
Nemal by teda dosta skr odmenu za dobre vykonan prcu? Ve ak pnovi Nemekovi muselo by poas tohto ivota ublen, tak preo za to tresta toho, kto mu ublil? Bolo to predsa tak stanoven.
Odpove: Prvou zsadnou vecou, ktor si musme uvedomi je, e akkovek konanie zla, i u z takho, alebo onakho dvodu zostva vdy zlom, prostrednctvom ktorho si lovek vo vzahu k sebe sammu nevyhnutne nadvzuje negatvne karmick vlkna. Idelnym stavom na zemi, ako aj v celom stvoren je toti len a len dobro. Konanm dobra sce loveku taktie vznik karma, ale samozrejme pozitvna, prinajca iba astie a harmniu.
No a my si teraz, prve kvli objasneniu vyie spomnanej, spletitej situcie sksme teoreticky predstavi idelny stav na zemi, kedy vetci udia konaj iba dobro. Zl je len jeden jedin lovek, ktormu tm samozrejme vznik negatvna karma, avak na zemi u nejestvuje nikto tak, prostrednctvom koho by sa mu jeho karma vrtila.
V takomto prpade sa mu mus vrti inak, ako od ud. A sce, trebrs prostrednctvom nejakej vnej choroby, i nehody. Alebo prostrednctvom prrodnho diania, ako je der blesku, pd stromu, zrtenie strechy a podobne.
plne inak to vak samozrejme prebieha v sasnosti, ke sa na zemi nachdza vek mnostvo ud, konajcich najrozmanitejie zlo. V takomto prpade lovek, vntorne podliehajci nejakmu zlmu sklonu, ako je trebrs spomnan hulvtstvo, zvis, nenvis a podobne, bude na zklade zkona pralivosti rovnorodho automaticky priahovan k uom, holdujcim rovnakm nerestiam. V ich prtomnosti a prostrednctvom nich potom na vlastnej koi preije vetky dsledky negativity, ktor tieto neresti so sebou prinaj a ktor aj on sm v sebe prechovva, alebo v minulosti prechovval.
elom tohto prevania je, aby si dotyn na vlastnej koi uvedomil podstatu a vetky dsledky svojich negatvnych vlastnost a poznajc ich ako zlo sa ich rozhodol zbavi. Toto prevanie, ktor sa loveka niekedy naozaj vemi bolestne dotka je teda vchovnho charakteru.
Meme v om ale zrove vybada i fungovanie vekej, univerzlnej Spravodlivosti, na zklade ktorej mus kad z ns jednho da zoa presne to, o zasieval. Kto teda sial nenvis, na vlastnej koi mus zai plody nenvisti. Kto sial zvis, na vlastnej koi zaije plody zvisti. Kto sial nemravnos, na vlastnej koi zaije plody nemravnosti a neistoty. Kto bol hrub, na vlastnej koi zaije hrubos. A tak je to so vetkmi ostatnmi negatvnymi vlastnosami.
Ale pozor! udia, prostrednctvom ktorch sa nm v spravodlivej odplate na zklade naej negatvnej karmy dostva zla sami pchaj zlo, a teda sami pre seba nadvzuj negatvnu karmu. Negatvnu karmu, ktor sa bude aj pre nich rozuzova vyie spomnanm, negatvnym spsobom.
Lebo ako u bolo povedan, idelnym stavom na zemi a v celom stvoren je iba dobro, zatia o konanm akhokovek zla kadmu nevyhnutne vznik negatvna karma, z ktorej inkami bude musie by skr, alebo neskr osobne konfrontovan.
A tento obludn koloto zla, v ktorom lovek pcha zlo a nm vytvoren zlo sa mu vracia prostrednctvom zla, pchanho inmi umi voi nemu sammu, tento nikdy nekoniaci koloto zla bude pokraova na zemi a dovtedy, km to kad jednotliv lovek neprehliadne a z tohto kolotoa nevystpi. Avak vystpi z neho me jedine tm, e sa vntorne diametrlne zmen. e sa polep!
Ak lovek doke tieto skutonosti pochopi a zane vedome, vo svojich pocitoch a myslen, ako i vo svojich slovch a inoch pestova iba dobro a uachtilos, v takomto prpade by si mal ete zvl uvedomi, e jeho erstvo nastpen cesta dobra mu dobro neprinesie okamite a na druh de. Ak toti zaal vedome sia dobro, jeho atva nastane urite, ale nie ihne. Nie hne, pretoe ak vlome semienko nejakej rastlinky do zeme, musme taktie nejak dobu poka, km vyrastie a prinesie svoje plody.
Zahjenie konania dobra je preto obdobm vemi kritickm, pretoe ovocie dobra, ktor sme sa rozhodli kona meme oakva a v blzkej, alebo vzdialenejej budcnosti, zatia o z naej minulosti, v ktorej sme ete konali zlo ku nm, ako posledn doznievanie naej negatvnej karmy prdi zlo, v spravodlivej odplate za nae predchdzajce zl jednanie.
V tomto kritickom obdob teda dochdza k tomu, e lovek, ktor sa rozhodol kona dobro bva atakovan zlom, na zklade oho si mnoh asto klad otzku, preo tak vea dobrch ud trp?
My vak u vieme, e utrpenie je ovocm predchdzajcej negatvnej karmy, ktor sa mus rozuzli, pretoe kad z ns mus za vetko vykonan zlo osobne zaplati a do poslednho haliera. Takto to toti vyaduje vek a univerzlna Spravodlivos.
Ak ale lovek pochop, e zlo, ktor mus momentlne preva je nevyhnutnm karmickm dsledkom predchdzajceho zla, ktor v minulosti napchal, a ak aj napriek tomu vytrv vo svojom konan dobra, me si by stopercentne ist, e je iba otzkou asu, kedy sa jeho karma plne vyerp a kedy naopak nadde as atvy dobra, ktor sa rozhodol sia.
A onen moment jednho da nastane! Za jeho preitie stoj naozaj kad nmaha! Zl karma konene ustala a dobr konene nadila! Tto chva sa rovn pocitu znovuzrodenia, i ke skutonm znovuzrodenm bolo u samotn vedom zahjenie konania dobra. Dua zaiari svetlom a ivot sa zmen v ist rados. lovek konajci dobro ne dobro, astie a harmniu. A na ich krdlach let k Vinm! K Vinm Svetla, radosti, astia a dobra! Let nahor preto, lebo sa konene zbavil zae negatvnej karmy, ktor ho dovtedy neustle ahala dolu.
Zlo nem nijak opodstatnenie vo stvoren! Je neastm pre svet i pre kadho jednotlivho loveka, ktor mu holduje. Kadm konanm zla, i u prostrednctvom naich mylienok, naich pocitov, naich slov, alebo inov sa dostvame do skolesia negatvnej karmy, ktorej inky ns bud bi, zraova a spsobova nm neprjemnosti dovtedy, km z obludnho kolotoa zla sami nevystpime. Km nezaneme kona dobro, toton so spravodlivosou, udskosou, uachtilosou a estnosou.
Dovtedy, km toto nepochopme a vo svojich ivotoch nezrealizujeme, dovtedy ns bude tiesni naa negatvna karma. A ak budeme stle zotrvva na pozcich zla a nikdy sa neodhodlme plne a absoltne prikloni k dobru, me sa napokon sta, e sa do skolesia zlej karmy zamotme tak, e sa z neho u vbec nebudeme schopn dosta. A zkonit, elezn pohyb skolesia ns nakoniec rozdrv na prach! Na prach, ako nieo, o je vo stvoren neiadce, pretoe sa nikdy nedokzalo plne schopi k dobru, spravodlivosti a uachtilosti.
http://kusvetlu.blog.cz/ vspoluprci s M. |