Ľahšie to ide ľahšie - ale zas, kedy ako..
2009-06-15 17:17:08 | Tak trošku pracovne | prečítané: 1031x |
Ľahšie to ide ľahšie. Takto znel názov projektu podporujúceho šport detí na ZŠ pod záštitou DM drogerie markt. Avšak ostalo iba pri názve... Hneď po príchode na miesto konania, Tyršovo nábrežie v Bratislave, ma prekvapilo, že sa organizátori rozhodli postaviť obrovský stan a celú akciu tak trochu pochovať do jeho útrob. Dajme tomu, že počasie bolo posledné dni nie práve najlepšie, ale týmto krokom si určite nikto nepomohol. V stane bolo dusno, okoloidúci nemali okrem balónov vo farbách usporiadateľa ani najmenšiu šancu zistiť, čo sa vnútri deje - možno aj to bolo dôvodom podpriemernej účasti...
Časový sklz
Na miesto "činu" som dorazil asi dve hodiny od plánovaného začiatku, avšak ako som sa hneď dozvedel, o nič som neprišiel. Celá akcia mala totiž už od samotného začiatku niekoľkohodinový sklz, a ten sa samozrejme postupom času ešte zväčšoval. Miro Jaroš, ktorý na akcii vystúpil so svojou kapelou ako prvý, tak namiesto 11-tej začal tesne pred 13-tou hodinou. Viete si potom určite predstaviť, o koľko sa posunulo vystúpenie posledného účinkujúceho, skupiny I.M.T. Smile.
A to ešte nehovorím o tom, že sa stan začal rozoberať ešte počas vystúpenia poslednej skupiny, zrejme kvôli časovej tiesni, no pôsobilo to naozaj veľmi veľmi neprofesionálne..
Chaos, stres, panika
Počas celej akcie bolo vo vzduchu cítiť akési napätie a nervozitu. Najviac rušivým elementom bolo podľa mňa moderovanie akejsi Ivet (ktorá sa stará o PR DM-ka). Táto nervózna, evidentne tehotná dáma s nie najpríjemnejším hlasom pokrikovala po súťažiacich deťoch a ich učiteľoch a neraz som mal pocit, že už nechýba veľa k tomu, aby skočila z pódia a niekoho si podala. Akciu sa ako tak snažila zachraňovať dvojica Adela a Sajfa, avšak častokrát sa stalo, že si s Ivet skákali do reči a akosi nerozumeli. Súťažiaci, ich učitelia, a mal som pocit, že miestami ani samotní organizátori, nemali najmenšie poňatie, čo sa vlastne kedy má diať. A tak to riešili za pochodu.
Ozvučenie a osvetlenie akcie organizátori vylaďovali počas celého dňa, no podarilo sa to až v posledných hodinách. Prví vystupujúci hudobníci sa dokonca sťažovali na zle a miestami aj vôbec nefungujúcu aparatúru, konkrétne odposluchy. Preto ak ste so spevom alebo hrou Vašich obľúbených skupín neboli úplne spokojní, ešte ich celkom neodpisujte. Mnohí speváci sa údajne vôbec nepočuli, iným hudobníkom vraj v odposluchoch chýbal spev, alebo niektorý z nástrojov, takže boli nútení hrať po pamäti.
Príhovor pána Ing. Podhradského, konateľa spoločnosti dm drogerie markt, s.r.o., počas vyhlasovania výsledkov a odovzdávania cien nemal ani hlavu ani pätu. Navyše sa niekoľkokrát zasekol. Okrem toho mu občas kontrovala Ivet, keďže sám zrejme nemal práve najaktuálnejšie výsledky.
Aby som však nebol až taký negatívny, rád by som sem zhrnul niekoľko pozitív.
1, Akcia sa konala počas pekného slnečného dňa, a tak jej návštevníci mohli aspoň chvíľku stráviť mimo panelákov a televíznych prijímačov.
2, Akcia podporovala mladých športovcov a ľudia ako Filip Šebo, Dušan Titel, Stanislav Kropilák a podobne sledovali a oceňovali mladé talenty v tom-ktorom športe.
3, Každá z víťazných škôl obdržala symbolický šek v hodnote 7000 EUR, ktorý môžu použiť na nákup športových potrieb alebo vylepšenie možností svojich žiakov v oblasti športu.
Na záver mi nedá trošku nepichnúť do organizátora celej akcie, dm drogerie markt, s.r.o., že to množstvo finančných prostriedkov, ktoré vynaložili na kampaň a samotnú akciu, mohli použiť oveľa efektívnejšie. Radšej si najať a zaplatiť odborníkov, ako to zorganizovať na vlastné triko a pohorieť. Snáď budú na budúci rok múdrejší. Pre prípad, že vedenie bude hľadať nejakú agentúru, rád im jednu odporučím... |